Блог вчителя української мови та літератури - Борисової Наталії Валентинівни. КЗ "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 16 ВМР"

6 КЛАС ЛІТЕРАТУРА

Теми уроків з української літератури 25.05-29.05


Тема: "  Іван Андрусяк "8 днів з життя Бурундука"(6Б-28.05, 6Д-26.05)

Перейдіть за посиланням та  ознайомтесь з біографією Івана Андрусяка.


Перейдіть за посиланням та прочитайте повість.
8 днів з життя Бурундука

Дайте відповіді за питання(усно)
  1. Чому Івася називали Бурундуком?
  2. Через що Івась не зміг забити гол у ворота суперника?
  3. Які оцінки отримував наш герой у школі?
  4. Як називала бабуся маленьке яєчко,що знайшов Івась?
  5. Чи мало воно чудодійну силу?
  6. У чому ця сила проявлялася?
  7. Як називали щось,що вилуплювалося з того яйця,якщо його висидіти?
  8. Про який секрет розповіла бабуся онуку?
  9. Які мрії були у Івася?
  10. На які випробування вирішив піти Івась заради здійснення мрій?
  11. Як батьки поставилися до цієї задумки?


Тема: " Підсумковий урок за рік. Рекомендація літератури для читання влітку"  (6Б-29.05,6Д-29.05)

«Упізнай письменника» 
1) Вона знала понад десять іноземних мов, любила музику і грала на фортепіано.
2) Майстер пригодницького жанру, його твори перекладено багатьма мовами світу.
3) Він — син відомого українського письменника.
4) Народився на Вінниччині, навчався навпереміну в трьох вищих навчальних закладах. Зараз працює режисером і редактором на ТРК «Студії 1+1».
5) У більшості її творів розповідається про видатних діячів культури, видатних письменників, зокрема про І.Федорова.
6) Письменниця дуже любить рослини, особливо квіти, щедро описує їх у своїх віршах.
7) Відомий як байкар (написав 107 байок), також писав загадки, акро-вірші, вірші.
8) Прославився в українській літературі як гуморист і сатирик. Надзвичайно цікавий його посібник «Сміхологія».

«Відгадай твір» 

За наведеними уривками визначити художній твір, з якого вони взяті.

1. «Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Щоб на певний шлях направить,
Шлях у край свій повороту?!» 

2. «Наче біс який сидів у хлопцеві! Усі діти як діти — граються, бав-ляться тихо, лагідно. Федькові ж неодмінно, щоб битися, щоб що-небудь перевернути догори ногами. Спокій був його ворогом, з яким він боровся на кожному кроці» 


3. «Водою пливло щось надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне. Це я зрозумів одразу. На поверхні видніла лише голова, але що то була за голова! Ось потвора повернулась до нас і блимнули червонясто два вели-ких ока. Між ними стирчав хижий ріг…» 

4. «Тече вода в синє море,
Та не витікає,
Шука козак свою долю,
А долі немає»

5. «Мені було дуже хороше! Мабуть, таке відчувають справжні друзі-солдати, коли плече в плече йдуть в атаку. Отак біг би й біг на край світу. Нема нічого кращого в житті за дружбу! На другий день наша дружба з Явою була ще більше скріплена» 


6. «Колись пастушок, переплигуючи зі скелі на скелю за козою, що від-билася від решти, посковзнувся й упав у глибочезне про-валля…» 

Список літератури на літо
7 клас
Суспільно-побутові пісні:
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
 Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».
Про минулі часи:
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою»,
Григір ТЮТЮННИК. «Климко».
«Ти знаєш, що ти — людина»:
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,
Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,
Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».
«Ми — українці»:
Олег ОЛЬЖИЧ. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»),
Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість»,
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,

Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю»



Теми уроків з української літератури 18.05-22.05

Тема: "Гумористичні твори письменників-земляків"(6Б-21.05, 6Д-19.05)
Завдання (оглядово)
1. Ознайомтесь з біографією Анатолія Гарматюка. 

Народився 14 січня 1936 р. на Вінниччині в с. Мигалівцях Барського району, в сім'ї вчителів.
Навчався в загальноосвітніх школах на Хмельниччині (с. Хмелівка), Закарпатті (м. Ужгород). Середню школу закінчив із золотою медаллю на Тернопільщині (м. Чортків). Здобув освіту гірничого інженера в м. Києві (політехнічний інститут) та філолога в м. Донецьку (державний університет). Працював із 1958 р. інженером, кореспондентом Донецького обласного радіо, редактором видавництва «Донбас». Переїхавши в 1972 р. до Вінниці, працював у Держстандарті, завідувачем кабінету молодого автора при Вінницькій організації Спілки письменників України і керівником літстудії на підшипниковому заводі.


А.Гарматюк — автор книг гумору й сатири: «Проти шерсті» (1963), «Лисяча наука» (1966), «Інтелігентна Киця» (1969), «Лев у Зайця» (1971), «Нетипові типи» (1977), «Вічний парубок» (1981), «Вундеркінь» (1984), «Веселий залп» (1985), «Дебати й результати» (1987), «Веселі паралелі» (1990), «Дотепні думки житимуть віки» (1990), «Чи є у вас почуття гумору?» (1991), «Гумор різних народів» (переспіви, 1992), «Вибрані твори» (1994), «Чим вимірювати сміх?» (1999), «Привіт, сміхолюби!» (2000), «І сміх, і сльози, і неврози» (2000), «Нескорений сміх» (2003), «Вибрані сміхотвори» (2006), «Усміхніться, люди добрі», (2006); книжки лірики «Неповторна юності пора» (2000); збірок для дітей «Неслухняна лялька» (1985), «Чому півні кукурікають?» (1997); «Кульбаба чи кульдід?» (2007), книги роздумів письменника «Рідна мово моя» (2006), пісенника «Коли душа співає...» (2006), книги «Літературно-журналістським пером »(2007).

Творчість А. Гарматюка відзначена літературними преміями ім. С.Олійника, ім. М.Годованця, ім. С.Руданського, міжнародною премією в конкурсі «Байка-2001».
Нагороджений Грамотою Президії Верховної Ради України.
Помер Анатолій Панасович 28 січня 2006 року.
2. Прослухайте гуморески у виконанні автора. 

3. Ознайомтесь з іншими  творами А. Гарматюка. 


Тема: "Гумористичні твори письменників-подолян"(6Б-22.05,6Д-22.05)
Завдання: 
Прочитайте гумореску А. Гарматюка Гумореска  
Дайте відповідь на запитання: Чи дійсно батьки не бачили потреби у вивченні української мови їхнім сином? (усно)


Доведіть або спростуйте твердження П. Мовчана "Людина, яка втратила свою мову, - неповноцінна, вона другорядна в порівнянні з носієм рідної мови" (письмово)
Обсяг до 10 речень. Термін - до 23.05. 
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!

Теми уроків з української літератури 12.05-15.05


Тема: "Контрольна робота з теми Гумористичні твори" (6Б-14.05,6Д-12.05)

Перейдіть у вкладку Тестування та виконайте контрольну роботу з теми “Гумористичні твориТестування відбудеться 12.05 о 13.00. Форму заповнити можливо лише один раз. Успіхів.




Тема: "Аналіз контрольної роботи" (6Б-15.05,6Д-15.05)

Завдання:
Написати есе на тему „Сміх - це хвилина щастя”.
(на основі вивчених творів Л.Глібова, С.Руданського, П. Глазового)
Обсяг -1 сторінка зошита.  
Термін - до 16.05.


Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!



Теми уроків з української літератури 04.05-08.05


Тема: " "Запорожці у короля". Степан Руданський. Висміювання негативних рис характеру. " (6Б-07.04, 6Д-05.05)

Завдання:
1. Підготуватись до тестової роботи "Степан Руданський. Співомовки "Добре торгувалось", "Запорожці у короля". "



Дякую всім за роботу!





2. Опрацюйте теоретичний матеріал з теми уроку.
Прочитайте співомовку "Запорожці у короля"(за підручником с. 227) або перейдіть за посиланням та прослухайте Співомовка.

 Словникова робота

 Жупани – верхній одяг;
 кармазиновий – з дорогої тканини;
 храбренні – хоробрі;
 ляхи – поляки.

Ідейно-художній аналіз. 
Тема "Запорожці у короля": зображення приїзду козаків до польського короля, їх шаноблива зустріч.
Ідея "Запорожці у короля": возвеличення мужності, кмітливості козаків, вміння бути дипломатичними.
Основна думка : у подібній ситуації поважають і цінують тих (козаків), кого побоюються.

Композиція "Запорожці у короля"

Експозиція: приїзд запорожців до короля.
Зав’язка: здивування ляхів зовнішністю козаків, зокрема їх довгими вусами.
Кульмінація: ляхи намагалися посміятися над козаками та їх вусами, пригостивши їх сметаною.
Розв’язка: козаки попросили короля спробувати запропоновану ним сметану.

Риси характеру героїв:

Козаки — сміливі, чемні, відважні, вимогливі до себе і до інших;
Ляхи — підступні, боязливі, хитрі, діють за власними інтересами





Тема:"Павло Глазовий. "Еволюція", "Найважча роль", "Заморські гості", "Похвала"." (6Б-08.05, 6Д-08.05)
Завдання:
1. Прочитати гуморески (за підручником с. 230-233)

2. Перейти за посиланням, переглянути відео Відео.   Переглядаючи відео, запишіть в зошит тему, ідею, основну думку гуморесок: 
"Еволюція", "Найважча роль", "Заморські гості", "Похвала". 

3. Вивчити одну з гуморесок П. Глазового напам'ять. 
Розповісти гумореску і зняти це на відео (за можливості)
Термін виконання роботи: до 11.06.
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!

4. Підготуватись до самостійної роботи з цієї теми на наступний урок. 


Теми уроків з української літератури 27.04-01.05


Тема: "Степан Руданський. Розповідь про письменника. Співомовка "Добре торгувалось" ". ( 6Б-30.04, 6Д- 28.04) 
Завдання: 
1. Прочитати та запам'ятати біографію Степана Руданського (за підручником с. 223-224).
Написати  хронологічну таблицю в зошит. 



2. Перейдіть за посиланням та прочитайте зміст співомовки. 

3.Дайте письмові відповіді на запитання с.225 (за підручником). 


Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!




Теми уроків з української літератури 21.04-24.04

Тема:"Леонід Глібов - визначний український байкар. Байка "Щука". (6Б-23.04, 6Д-21.04)

Завдання:
1. Прочитати біографію Леоніда Глібова за підручником с.216-217. Зробити короткий конспект. 

Для детальної інформації перегляньте відео про життя Л. Глібова. 
Життя Леоніда Глібова.

2. Прочитати та записати в зошит визначення, що таке байка, алегорія, езопова мова, мораль (за підручником с.217 )



3. Прочитати байку "Щука". Написати мораль цієї байки в зошит. 
Прослухайте декламацію байки "Щука"
Щука Л. Глібов


3. Вивчити напам'ять байку "Щука". 
Розповісти байку і зняти це на відео (за можливості).
Перші 10 осіб отримають 2 оцінки за гарне виконання та швидкість здачі роботи ;)))

Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!



Тема: "Леонід Глібов. Байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»" (6Б – 24.04,  6Д – 24.04)


Діти, спробуємо працювати в дещо новому форматі. Вам необхідно прочитати та засвоїти інформацію з цієї теми.  

Вашим письмовим завданням буде виконати тести (2)
(До 27.04 включно)
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему! 
Також прошу написати у листі, чи сподобався вам такий формат роботи і чому? 
Дякую. 





Байка «Муха і Бджола»

Перейдіть за посиланням та прочитайте зміст байки. Зміст Байки "Муха й Бджола"
Ідейно-художній аналіз байки «Муха і Бджола»

Тема: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.
Ідея: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.
Основна думка: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.
Сюжет.
Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування.
Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці.
Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує

Порівняльна характеристика героїв 
Муха
Бджола
Ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна.
Працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час).





Байка «Жаба і Віл»

Перейдіть за посиланням та прочитайте зміст байки. Зміст байки "Жаба і Віл"

Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Композиція.
Вступ: Жаба вилізла на берег подивитися і трохи погрітися і, побачивши Вола, вирішила з ним позмагатися.
Основна частина: змагання Жаби з Волом; намагання подруги-сестри Жаби довести їй марність цієї справи.
Закінчення: шкода, яку заподіяла Жаба собі — самознищення. Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає».



Тест "Муха й Бджола"


1. Як Л. Глібов називає Муху?
а) Дармоїдкою;
б) ледащицею;
в) легковажною.

2. Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:
а) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку;
б) зібрати мед з духмяних квітів;
в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.

3. Про що думала Муха, примостившись на красолі?
а) Про гарне життя на волі;
б) про красу і чарівність літнього саду;
в) про власну мудрість і працьовитість.

4. Який художній засіб використав Л. Глібов у рядку: «Вітерець тихесенько гойдає»?
а) Епітет;
б) порівняння;
в) метафору.

5. Як Муха назвала Бджолу у своєму зверненні до неї?
а) Ненею;
б) душенькою;
в) трудягою.

6. Що запропонувала Муха Бджолі, зустрівшись із нею?
а) Перепочити;
б) свою допомогу;
в) послухати пташок.

7. Яка, за словами Мухи, доленька у Бджоли?
а) Нещасна;
б) щаслива;
в) погана.

8. Що було для Мухи складним?
а) З ранку до вечора працювати;
б) доглядати власних немовлят;
в) шукати їжу для себе.

9. Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:
а) ледача і безтурботна;
б) сідає на страви, через що її ганяють;
в) не має привабливого вигляду.

10. З ким порівнюється Муха?
а) З королівною;
б) з господинею;
в) з панночкою.

11. В яких заходах Муха «не брала участі»?
а) У хрестинах;
б) у весіллі;
в) у бенкеті.


12. Події твору «Муха і Бджола» відбуваються:
а) улітку;
б) навесні;
в) восени.



Тест  «Жаба і Віл»

1. Для чого Жаба вилізла на берег?
а) щоб погрітися на сонечку;
б) хотіла зустрітися з подругами;
в) Виявила бажання поїсти комах, бо зголодніла.

2. Чим була здивована Жаба, побачивши Вола?
а) Страшними міцними рогами;
б) кольором шкіри;
в) великим розміром тіла.

3. Жаба вирішила з Волом:
а) рівнятися;
б) змагатися на швидкість у русі;
в) посваритися.

4. Яку рису характеру людини Л. Глібов критикує на прикладі поведінки Жаби?
а) Лінь;
б) заздрість;
в) підступність.

5. Якою Л. Глібов називає Жабу?
а) Кмітливою;
б) винахідливою;
в) вигадливою.

6. Чому могли дивуватися подруги — сестри Жаби?
а) Манерою гарно співати — квакати;
б) збільшенням у розмірі;
в) стрибками на велику відстань.

7. За жанровою спрямованістю «Жаба і Віл» Л. Глібова:
а) акровірш;
б) гумореска;
в) байка.

8. «Жаба і Віл» була написана:
а) у 1853р.;
б) 1858р.;
в) 1856р.

9. Яке з поданих нижче народних прислів’їв розкриває ідейний зміст твору «Жаба і Віл»?
а) «Хто багатий, той не любить дати»;
б) «Людям на заздрість, а нам на користь»;
в) «У скупого завжди по обіді».

10. Яким рядком закінчується розповідна частина твору?
а) «Як милосердним Бог дає»;
б) «з натуги луснула — та й одубіла!»
в) «От будуть жаби дивуватися!»

11. Кому в байці належать слова: «Та й що, дурна, собі зробила?»
а) Волу;
б) автору;
в) сестрі жаби.


12. Скільки разів зверталася жаба до своїх подруг-сестер під час змагань з Волом?
а) Двічі;
б) тричі;
в) один раз.





Тема:"Література рідного краю" (6Б-16.04, 6Д-14.04)

Наше чарівне Поділля вигодувало
своїм насущним  хлібом
і виплекало своєю поезією чудесних митців,
які стали красою і окрасою нашої країни.
                                                                                                                                    М.Стельмах.
Завдання:
1. Опрацювати посібник "Ліна Біленька-українським дітям".
Посібник Ліна Біленька

2.  Написати в зошит біографію Ліни Біленької (за посібником вище). Обов'язково зазначити збірки, які видала письменниця. 
3. Обрати один вірш, який найбільше сподобався з посібника.
Зробити ідейно-художній аналіз (за планом)
План 
1. До  якого  виду  лірики  належить  вірш ( громадянська, пейзажна, інтимна, філософська т).  
2. Головна  думка  твору ( гол. Ідея: з  якою  метою  написаний  це вірш).
3.  Пояснити  назву  твору.
4. Настрої, які переважають у поезії.
5. Ліричний  герой ( хто він?, який  він?).
6. Головні  образи твору.
8. Висновок про  ідейно-художню  цінність  твору( чим  цінний  твір, чому вірш,      написаний  багато  років  тому,  нам  близький  і  подобається  тощо).
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!




Тема: "Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців" (6Б-17.04, 6Д-17.04)


Гумор і поезія є золотими воротами
до всього чесного, благородного, прекрасного.
А. Шопенгауер
1. Зачитайте висловлювання про роль гумору в житті українців. Напишіть власне висловлювання на тему: "Чому гумор невід'ємна складова в житті кожного з нас?"(до 10 речень)
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!

Роль гумору в житті українців
«Треба любити людину. Більше, ніж самого себе. Тільки тоді ти маєш право сміятися. І тоді людина разом з тобою буде сміятися... із себе, із своїх якихось хиб, недоліків», — так зазначав у своєму щоденни­ку Остап Вишня. І дійсно, сміятися треба вміти так, щоб не образити, не поранити людську душу, навіть говорячи про найнепривабливіші речі. Творча натура будь-якого гумориста: пильно підмічати в житті всі нега­разди, вади, болі, пропускати їх крізь своє серце, а потім шукати дотеп­не, влучне слово, щоб дошкульно висміяти чи доброзичливо покепку­вати над ними. Завдання це нелегке: як же треба любити людину, щоб, глузуючи з неї, дбати про її і всієї нації моральне здоров’я!
Із сумною іронічною посмішкою розкривають гумористи і менталі­тет українця, його негативні національні риси.
Але творче кредо письменника-гумориста — писати щось веселе; тому найвищий гонорар для гумориста — веселий блиск в очах народу.

2. Опрацюйте теоретичний матеріал. Складіть схему з опорними поняттями (письмово) 
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 


Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!


Жанрова різноманітність гумористичних творів

Серед комічного можна виокремити такі два основні жанрові різновиди – гумор (анекдот, усмішка, гумореска, співомовка) та сатиру (байка).
Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліків поведінки тощо.
Сатира – гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки.
Серед гумористичних творів широкою популярністю в українського народу користуються такі:
Анекдот (від гр. aneсdotos — неопублікований) — жанр фольклору — коротка жартівлива розповідь про якийсь цікавий життєвий випадок з несподіваним і дотепним закінченням.
Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гуморис­тичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється або в образах тварин, рослин і речей, або зве­дене до простих і умовних стосунків.
Усмішка — різновид фейлетону та гуморески, введений в українську літературу Остапом Вишнею.
Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жар­тівливою тональністю.
Співомовка — короткий віршований ліро-епічний твір, часто побудова­ний на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві.




Теми уроків з української літератури 06.04.-10.04

Тема: "РМ4. Підготовка до написання письмового твору."(6Б-09.04, 6Д-07.04)

Ми завершуємо вивчення розділу «Пригоди і романтика». Ви прочитали кілька прекрасних творів для дітей: «Тореадори з Васюківки» Всеволода Нестайка; «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» Ярослава Стельмаха; «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9» Лесі Ворониної.

Прочитайте, які вимоги до мовлення під час написання творчих робіт
Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи

Яким повинно бути мовлення
Яких правил мовлення потрібно дотримуватись
1. Змістовним
Підпорядковуйте своє висловлювання темі, основній думці; не пишіть зайвого
2. Послідовним
Стежте за порядком викладу думок
3. Багатим
Уживайте різноманітні слова і речення: намагайтесь не по-вторювати тих самих слів і однакових речень
4. Точним
Використовуйте найбільш точні слова
5. Виразним
Добирайте слова і вирази, які найбільш яскраво передають основну думку
6. Правильним
Грамотно пишіть слова, правильно будуйте речення, зазначайте розділові знаки

Ознайомтесь з будовою роздуму.


Роздум складається із трьох обов'язкових частин:
· теза — основне твердження, чітко сформульована думка;
· докази, аргументи, що підтверджують висунуту тезу;
· висновок, що випливає з доказів (узагальнення).
В основі роздуму лежать причинно-наслідкові зв'язки.

Орієнтовний план до твору
1. Дитинство — чарівна пора для пригод та мрій.
2. Великі фантазери — Ява Рень і Павлуша Завгородній.
3. Друзі Митько та Сергій — справжні дослідники, слідопити і шукачі пригод.
4. Твір Лесі Ворониної — повість про виховання гідності та мужності.
5. Пригоди і мрії в моєму житті.
Завдання:
Написати твір-роздум на тему „Кожна пригода — до мужності дорога, а мрія у кожного в серці живе” (на основі вивчених творів Всеволода Нестайка, Ярослава Стельмаха, Лесі Ворониної) у форматі WordDocument!
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!




Тема: "Узагальнення вивченого" (6Б-10.04, 6Д-10.04)
Завдання:
Виконайте завдання "Літературна вікторина" письмово (короткі відповіді)


Літературна вікторина
 "Чи добре ти запам'ятав твій Лесі Ворониної "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9"? "

1.  Коли Клим Джура  і Сашко Смик почали сваритися?
2.  На кого став схожий Сашко Смик після літніх канікул?
3.  На якому музичному інструменті грав Климко?
4.  Як Климко урятувався від Сашка?
5.  Чому хлопчик не злякався польоту під землю?
6.  Кого побачив хлопчик на екрані?
7.  Навіщо він схрестив пальці?
8.  Як подумки він назвав своїх нових знайомих?
9.  О котрій годині він повинен був бути біля банку?
10. Ким працювала бабуся у банку?
11. Де працювали мама з татом Клима?
12. Як були одягнуті Жук і Заєць?
13. Чому Климко не захотів грати і співати?
14. Яка була реакція натовпу?
15. Хто пограбував банкіра?
16. У яку комп`ютерну гру любив гратися Клим?
17.  Куди проникли троє хлопців?
18.  На якому поверсі знаходився банк?
19.  Що утворилося на місці будмайданчика?
20.  Що приніс велетенський метелик хлопчику?
21.  Хто така пані Соломія?
22.  Чим насправді був «Запорожець»?
23.  З ким зустрівся хлопчик на піщаному пагорбі?
24.  Чому Сашко Смик вступив у змову із синьомордами?
25.  Яка людина найсильніша?

                                                                                     
Виконане завдання надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!







Теми уроків з української літератури 30.03-03.04

Тема: "«Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. " (6б-02.04,  6д- 31.03)


«Мені здається, що найгірші вчинки людина робить під впливом страху. наше суспільство й справді заражене вірусом страху, і я дуже хочу, щоб ми його позбулися… Отож, герої моєї пригодницької фантастичної повісті, потрапляючи у небезпечні, а часом неймовірні ситуації, вчаться долати переляк і перемагати власну слабодухість, рятуючи інших. а ще я переконана, що сміх – це неймовірно сильна зброя, адже всі паскудства у світі роблять люди, цілковито позбавлені почуття гумору» 
Леся Воронина

Завдання:
1. Пригадайте біографію письменниці та заповніть таблицю «Життя і творчість Лесі Ворониної» 
 Хронологічна таблиця
21 березня 1955 року

1979 року

1987 до 1991 року


1991


2011 року


2. Прочитайте теоретичний матеріал та доведіть, що повість «Таємне товариство боягузів» є пригодницько-фантастичною повістю письмово. 

Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.
Пригодницько-фантастична повість – це  повість, в якій на долю головного персонажа чи персонажів випадають неймовірні пригоди за участі фантастичних створінь.

3. Дайте письмові відповіді на запитання відповідно до тексту.
1.      Хто такий кактус? чому  його так прозвали і хто?
2.      Чому хлопці ворогували?
3.      Де опинився клим після того, як провалився в люк?
4.      Що запропонував механічний голос?
5.      З ким познайомився джура біля старого будиночка?
6.      Яке завдання чекало на клима?
7.      Що вразило клима, коли він повертався з будмайданчика?
8.      Чому хлопець жив з бабусею? де були його батьки?
9.      Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому?
10.  Коли клим уперше вступив з ними в бій і чому?
11.  Яка місія клима джури?
12.  Яку інформацію отримав хлопчик з екрану   старої скрині?

Виконанні завдання надсилайте на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 

Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!


Тема: "Характеристика образу головного героя Клима" (6Б-03.04, 6Д-03.04)

Завдання:
1.  Заповни анкету про головного героя "Агент Клим" письмово.
     Ім'я героя_______
     Зовнішній вигляд_________
     Поведінка, вчинки__________
     Уподобання__________
     Стосунки з родиною, однолітками______
     Риси характеру_________
     Моє ставлення__________

2. Розшифруйте таємничі послання (за повістю)
   ТТБ-
   АМ-
   Стінолази-
   Пірамідосерфінг-
   Дримба- 


Виконанні завдання надсилайте на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас, тему!






Теми уроків з української літератури
16.03-20.03

Тема 1. "Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" "

Завдання: 

1. Перейти за посиланням та виконати тест в режимі онлайн.
Результати виконаного тесту (скріншот)  надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com 
Термін виконання роботи - до 22.03
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас.

2. Дайте письмові відповіді на запитання в робочому зошиті.
Що вирішили зробити хлопці після знахідки слідів лап на піску?
Що вони дізналися з книжок із зоології?
Як хлопці пояснювали назву села Юрківки?
Як вирішили хлопці назвати дивовижного звіра?
Що відволікло хлопців від роздумів про назву звіра?
Хто потрапив у пастку хлопців?
Як ви гадаєте, чи здогадався дід Трохим про витівку хлопців?
Коли відбулася зустріч хлопців з Митькозавром?
Запишіть опис «потвори».

·  3Напишіть есе в форматі WordDocument «Якщо ти будеш допитливим – то будеш розумним» на основі повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки».
Результат надішліть на електронну пошту 
borysovanataliav@gmail.com 
Термін виконання роботи - до 22.03
Обов'язково зазначати - прізвище та ім'я, клас.

Тема 2. " Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг про дітей. "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Фантастична повість про виховання гідності та мужності. "

Завдання: 

1.  Перейти за посиланням і подивитись відео про Лесю Воронину.
Дати відповідь на запитання після перегляду "Яку назву для нової книжки запропонували читачі? " (запишіть її в робочий зошит)
Леся Воронина #ЖивіПисьменники

2. Прочитати та законспектувати біографію Лесі Ворониної в робочий зошит (за підручником с. 194-195)

Дізнайся більше інформації про письменницю за посиланням. Детальна інформація

3. Прочитати повість Лесі Ворониної "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9" (за підручником с.196-210) 

Або прослухай аудіокнигу за посиланням 
Частина 1
Частина 2
Частина 3







Немає коментарів:

Дописати коментар