Блог вчителя української мови та літератури - Борисової Наталії Валентинівни. КЗ "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 16 ВМР"

6 КЛАС МОВА


Теми уроків з української мови 25.05-29.05

Тема: "РМ. Есе світоглядного змісту" (6Б - 25.05)
Пригадаймо 
Структура есе
Незважаючи на те, що есе це творча робота, воно має чітку структуру, єдину для всіх текстів.
З чого складається есе
Структура твору передбачає висунення на початку певної тези, а після її доказ аргументами у вигляді логічних викладок, цитат або викладу відповідних фактів.
Есе ж складається з таких елементів:
  • Назва. Вона повинна точно відображати суть написаного. План не пишеться, відразу переходимо до тексту.
  • Вступ. Тут необхідно обгрунтувати важливість розгляду обраної теми висунути головну гіпотезу. Гіпотеза це якесь припущення, яке буде підтверджено або спростовано. Якщо ви викладаєте думку певного вченого або групи людей, з якими не згодні, то така гіпотеза спростовується. А ось сформована самостійно ідея, як правило, повинна бути підтверджена. Втім, ви можете показати, що ваше стара думка була помилковою.
  • Основна частина. Самостійно написати структуру есе, якщо воно маленьке, нескладно. Новий абзац – і ось вже пишуться тези і аргументація. Великі тексти же краще розбити на частини підзаголовками, виділеними жирним шрифтом.
Автор самостійно вирішує, скільки тез йому необхідно довести. Кількість же аргументів не повинна бути менше 2-3.
Висновок. Правила, як написати структуру есе, говорять про необхідність короткого підведення підсумків, де останній абзац присвячено тому таким чином ми довели висловлене раніше припущення. Виносити висновок на окрему сторінку допустимо, якщо це текст великого обсягу. В іншому випадку досить почати його з нового абзацу.

Завдання: 
Напишіть есе на тему "У чому полягає успіх". Обсяг - 1 ст. Термін - до 27.05.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com

Повторення вивченого в кінці року

Тема: "Узагальнення й систематизація вивченого з лексикології " (6Б - 27.05, 6Д-25.05)

Завдання 1
Прочитати тексти. Визначити, якого вони стилю. Обґрунтувати свою думку. Про що розповідається в текстах? До кожного уривка дібрати заголовок.

Текст 1
Сидячи в темному кутку під сходами, ми гомоніли.
— Ти розумієш, Ромко, ми будемо першими у світі людьми, що полетять у міжпланетний простір, — захлинавсь я. — Головне — треба одірвати ся від землі. Я по радіо чув. А там почнемо кружляти по орбіті. Ми будемо довго літати серед зірок та космічних променів — горді, мужні й самотні.
Тоді ще супутники не верталися на землю… (За В. Нестайком).

Текст 2
Він до класу зайшов неквапливо,
крейду взяв і, немов чарівник,
вивів числа на дошці красиво:
— Ось вам ділене, частка, дільник.
Заспівало нам слово доданок,
мов дударик заграв на дуду:
а дільник — як щільник із дуплянок,
що дідусь нам зібрав у саду.
Частка, множник, добуток, остача —
квітів жмутик і бджілка гуде;
оживають слова — і задача
веселіше до розв’язку йде…
(Д. Білоус)

Завдання 2 
Дослідження-розпізнавання
Прочитати групи слів. Знайти «четверте зайве». Подумати та об’єднати кожну групу одним словом.

1) Книжка, зошит, олівець, вулиця; 2) радісний, усміхнений, веселий, п’ятий; 3) дівчина, хлопець, чоловік, ластівка; 4) високий, зелений, синій, червоний; 5) хата, будинок, трактор, дім; 6) газета, журнал, вікно, книга; 7) працьовитий, лінивий, сільський, старанний; 8) сніг, дощ, стіл, град; 9) жито, яблуко, овес, пшениця; 10) третій, десятий, прямий, шостий.

На перевірку надсилайте завдання 2 на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com


Тема: "Узагальнення й систематизація вивченого зі словотвору й орфографії" (6Б - 28.05, 6Д-26.05)

Завдання 1 
Ситуативне завдання
Уявити ситуацію: під час морської подорожі ви знайшли пляшку з запискою. Її автор дуже хвилювався, коли складав повідомлення, і тому переплутав слова місцями. Розшифрувати, що хотів сказати автор. 

Що Америки на пів місяця біля вже я перебуваю Південної острові розташований.

Виписати слово з пів- і пояснити його правопис. Продовжити ряд слів з пів- своїми власними прикладами.

Завдання 2 
Творче конструювання
Пригадати способи словотворення. Від поданих слів утворити якомога більше нових слів, використовуючи різні способи творення.

Ліс, сім’я, батько, крейда, відро, озеро, земля, рушник, гідність, хата, добробут, картопля, підпис, місто, країна, квітник, книжка, вишня, зміна.

Виділити наголос у кожному слові. Дослідити, чи змінюється він при утворенні нових слів.

На перевірку надсилайте завдання 1 та 2 на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com



Тема: "Урок комунікативних умінь і навичок" (6Б - 29.05, 6Д-27.05)

Завдання 1
 Подумати і дати відповіді на питання (усно)
1 Що називається оповіданням?
2 У якому стилі пишуться оповідання?
3Які типи мовлення використовують під час побудови оповідання?
4 Що є основою будь-якого оповідання?
5 Які композиційні елементи є для оповідання обов’язковими?

Завдання 2 
Скласти й записати оповідання на тему "Мої плани на літо"
На перевірку надсилайте завдання на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com


Тема: "Підбиття підсумків за рік" (6Д - 29.05)

Завдання
Записати слова. Підкреслити однією лінією ті, що вам незрозумілі. З’ясувати їх значення за словником і записати у зошит. Згрупувати слова за принципом: позитивне — негативне.

Увічливість, делікатність, улесливість, байдужість, недбалість, толерантність, галантність, підлабузництво, корисливість, щирість, інтелігентність, лицемірство, благородство, гідність, запопадливість, доброзичливість, грубість, привабливість, стриманість, нахабність, заздрісність.

Виконане завдання надсилайте на електронну




Теми уроків з української мови 18.05-22.05



Тема: “Аналіз контрольної роботи з теми Займенник” (6Б-18.05)

Завдання:
             Провідміняти такі займенники себе, він, я, ви, цей, вся.

      Перепишіть слова, розкриваючи дужки.

(Що) небудь, (коли) небудь, (ні) (до) чого, (ні) коли, (де) хто, (де) коли, (аби) як, (аби) хто, який (сь), (де) кілька, (ні) який, (ні) де, (ні) хто, (ні) (за) що, (ні) звідки, (ні) як, (казна) де, (казна) хто, (хто-зна) коли, (хтозна) скільки, (ні) (від) кого, де (небудь), який (небудь), (будь) де, (будь) що.

Виконане завдання надсилайте на електронну


Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 


Тема: "Узагальнення вивченого з теми Займенник" (6-Б -20.05, 6-Д-19.05)

Завдання:
1. Дайте відповіді на запитання вікторини. (усно)

ВЕСЕЛА ВІКТОРИНА
1. Якого маленького коня треба поставити між двома однаковими особовими займенниками, щоб утворити назву країни?
2. До якого особового займенника треба додати одну букву, щоб він перетворився на провалля?
3. Який заперечний займенник жіночого роду може використовуватися при оголошенні результатів змагання?
4. Які два займенники заважають їздити дорогою?
5. До якого вказівного займенника треба додати сотню, щоб спекти пиріг?
6. Син мого батька, а мені не брат?
7. До якого особового займенника треба додати “майку”, щоб утворити назву країни?
8. Які три займенники найчистіші?

2. Об'єднайтесь у групи по 2-3 людини та виконайте завдання на вибір: 
Термін - до 21.05
А) скласти 5 ребусів із займенниками
 Б) скласти кросворд із займенниками (на 10 запитань)
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com
Тема: "РМ. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі" (6-Б-21.05, 6-Д-20.05)
Пригадаймо
Будь-який твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок.
Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена 

закона­ми логіки.
Твір-роздум має таку структуру:
1. Теза.
2. Аргументи:
перший аргумент (приклад з літератури чи інших видів мистецтв);
другий аргумент (приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя).
Висновок.



Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:
Тезая думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання…
Аргументия так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу навести приклад з власного життя…
Висновокотже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що…
Приклад твору " У чому полягає гідність людини"
Я часто задумуюсь над тим, у чому полягає гідність людини. Загалом гідність - це поняття, що дозволяє характеризувати людину, як моральну особистість. Всі ми повинні гідно жити, працювати, спілкуватися. Досить часто виникають ситуації, у яких треба бути уважними, щоб не переступити межу та не втратити гідність.
На мою думку, гідність ховається у благородних вчинках та чистих думках. Людина, яка не лукавить, не обманює, не жадає зла іншим має сформовані життєві цінності та може по праву зватися гідною. Така особистість завжди діятиме за законами совісті та честі. Бути гідною людиною - це дуже важливо. То ж поважаймо одне одного, виховуймо благородство душі та серця!
Завдання:
Напишіть твір на будь-яку тему (оберіть одну із запропонованих тем), використовуючи займенники, що належать до різних розрядів.
Обсяг - 1-1,5 ст. Термін - до 22.05. 

1 Що я роблю для здійснення своєї мрії?
2 У чому полягає гідність людини?
Що важливіше – наполегливість чи скромність?
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com

Тема: "РМ. Есе світоглядного змісту" (6Д - 22.05)
Пригадаймо 
Структура есе
Незважаючи на те, що есе це творча робота, воно має чітку структуру, єдину для всіх текстів.
З чого складається есе
Структура твору передбачає висунення на початку певної тези, а після її доказ аргументами у вигляді логічних викладок, цитат або викладу відповідних фактів.
Есе ж складається з таких елементів:
  • Назва. Вона повинна точно відображати суть написаного. План не пишеться, відразу переходимо до тексту.
  • Вступ. Тут необхідно обгрунтувати важливість розгляду обраної теми висунути головну гіпотезу. Гіпотеза це якесь припущення, яке буде підтверджено або спростовано. Якщо ви викладаєте думку певного вченого або групи людей, з якими не згодні, то така гіпотеза спростовується. А ось сформована самостійно ідея, як правило, повинна бути підтверджена. Втім, ви можете показати, що ваше стара думка була помилковою.
  • Основна частина. Самостійно написати структуру есе, якщо воно маленьке, нескладно. Новий абзац – і ось вже пишуться тези і аргументація. Великі тексти же краще розбити на частини підзаголовками, виділеними жирним шрифтом.
Автор самостійно вирішує, скільки тез йому необхідно довести. Кількість же аргументів не повинна бути менше 2-3.
Висновок. Правила, як написати структуру есе, говорять про необхідність короткого підведення підсумків, де останній абзац присвячено тому таким чином ми довели висловлене раніше припущення. Виносити висновок на окрему сторінку допустимо, якщо це текст великого обсягу. В іншому випадку досить почати його з нового абзацу.

Завдання: 
Напишіть есе на тему "У чому полягає успіх". Обсяг - 1 ст. Термін - до 23.05.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту borysovanatalia@gmail.com



Теми уроків з української мови 11.05-15.05


Тема : "Питальні, відносні, заперечні займенники. Особливості відмінювання."(6Б-13.05)
Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником с. 223-224.
2. Виконати вправи 

Вправа 1
 Записати текст. Знайти і підкреслити займенники, визначити розряд.
Ясний та погожий ранок після будь-якої короткої весняної ночі. Зірочки зникли, наче пірнули в неабияку синю безодню  блакитного неба. Його край горить-палає таким рожевим вогнем. Ці червонуваті хвилі ясного світила миготять серед темряви, останнє зітхання якої віє понад степом. Положисті балки ще дрімають, а всі високі могили виблискують росою -  якоюсь срібною, казковою.

Вправа 2
Відновити поданий текст, замість питань поставивши займенники, що підходять за змістом.  Запишіть текст.

Весна, (хто?) ніхто не порушить (чиєї?) її краси… Зелена трава горить-палає  (яким?) якимсь яскравим зеленим огнем, (де?) на її довгих листочках грає й сяє, мов (яке?)  те самоцвітне каміння, чиста роса; то стрільне (кому?) вам у вічі тоненькою голочкою жовтого світу, то засиніє синьоцвітом, то посипле (чим?) чимсь зеленим…Куди (хто?) ви не повернетесь, (що?) усе горить-палає, (яка?) вся долина пишається, мов зверху райдугами вкрита!
Слова для довідок: ніхто, її, якимсь, на її, те, вам, чимсь,   ви, усе, вся.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 



Тема: “Правопис займенників (6Б – 14.05; 6Д–12.05)

          Частка ні в заперечних займенниках виконує функцію префікса. Тому в усіх непрямих відмінках вони пишуться з ні - разом. Якщо ж заперечний займенник уживається з прийменником, то три слова пишуться окремо (нікого — ні в кого, ні про кого, ні до кого, ні для кого).
              Частки аби-, де-, будь-, казна-, хтозна- в неозначених займенниках є префіксами, а частки -небудь, -сь — суфіксами. Займенники з частками аби-, де-, -сь пишуться разом (абичим, декого, хтось), а з частками будь-, казна-, хтозна-, -небудь — через дефіс (будь-кого, казна-що, хтозна-який, чому-небудь). У непрямих відмінках, ужитих з прийменником, неозначений займенник розпадається на три слова: будь-хто — будь до кого, будь з ким, будь на кому.

Завдання:
1.     Опрацюйте теоретичний матеріал  Правопис займенників  за підручником (пар.61 с. 226).
2.     Виконайте вправу 524 (за підручником с.226)
3.     Виконайте завдання для підготовки до контрольної роботи (впр.527 с.227-228)

На перевірку прошу надсилати виконану вправу 524.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 



Тема: “Контрольна робота з теми Займенник (6Б–15.05, 6Д–13.05)

Перейдіть у вкладку Тестування та виконайте контрольну роботу з теми Займенник. Тестування відбудеться 14.05 о 17.00. Форму заповнити можливо лише один раз. Успіхів.



Тема: “Аналіз контрольної роботи з теми Займенник
(6Б-18.05, 6Д-15.05)

Завдання:
2.     Провідміняти такі займенники себе, він, я, ви, цей, вся.

3.     Перепишіть слова, розкриваючи дужки.

(Що) небудь, (коли) небудь, (ні) (до) чого, (ні) коли, (де) хто, (де) коли, (аби) як, (аби) хто, який (сь), (де) кілька, (ні) який, (ні) де, (ні) хто, (ні) (за) що, (ні) звідки, (ні) як, (казна) де, (казна) хто, (хто-зна) коли, (хтозна) скільки, (ні) (від) кого, де (небудь), який (небудь), (будь) де, (будь) що.

Виконане завдання надсилайте на електронну

Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 






Теми уроків з української мови 04.05-08.05

Термін виконання всіх тем (04.05-08.05) до 10.05! 

Тема: "Розряди займенників за значенням" (6Б-04.05)

Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал з теми за підручником (пар. 59, с. 214-216)
2. Вивчити таблицю Розряди займенників.


3. Виконати вправу 497 за підручником (с.216-217)
4. Перейдіть за посиланням та виконайте вправу для закріплення цієї теми. 

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 




Тема: "Відмінювання особових займенників та зворотного займенника себе" (6Б-06.05, 6Д-05.05)

Завдання:
1. Прочитайте та пригадайте.

 Яка частина мови називається займенником?
(Займенник — самостійна частина мови, яка вказує на особу, предмет, ознаку, кількість, але не називає їх)
 Як утворюються неозначені займенники?
(Неозначені займенники утворюються додаванням префіксів де- (дещо, деякий), аби-(абиякий), будь- (будь-хто), хтозна- (хтозна-що), або суфіксів -сь (хтось, котрийсь), -небудь (скільки-небудь, чий-небудь) до питально-відносних займенників)
 Як утворюються заперечні займенники?
(Заперечні займенники утворюються додаванням префікса ні- до питально-відносних: ніхто, нікого, ніщо, нічого, ніякий, нічий, нікотрий, ніскільки)
Якими членами речення бувають займенники?
(У реченні займенники найчастіше виступають підметом, додатком або означенням)
Давно я знаю все. (Олександр Олесь). Ти був іще малий котигорошок.
(М. Рильський). Читаю знов твої листи. (В. Сосюра).

2. Опрацюйте теоретичний матеріал з теми ( за підручником с.217-218)
Зворотний займенник є лише один — себе. Особливість його полягає в тім, що він не має називного відмінка. Відмінювання:
Н. в. -
Р.  себе, до себе
Д. собі
Зн. себе
Ор. собою .
М. (у) собі.

3. Виконайте вправи письмово. 

Вправа 1
Перепишіть прислів'я, подані в дужках особові займенники поставте у потрібному відмінку. 
Визначте особу, число, відмінок всіх особових займенників (письмово у стовпчик)
Наприклад: 1. Ви - 2 ос., множ., Н.в.

1. Ви (я) просіть, а я cебе не хочу. 2. Ми з (ти), як риба з водою. 3. Комусь ніяково, а (я) однаково. 4. Є квас, та не для (ви)! 5. Ти розказуєш (він) про образи, а він (ти) про гарбузи. 6. Хоч поганий тин, та затишно за (він). 7. Лякали щуку, що в озері (вона) топить будуть. 8. Від неправди люди не мруть, та вже (вони) більше віри не ймуть. 9. Хата з дітьми — базар, без (вони) — пустка.

Вправа 2
Перепишіть речення, на місці крапок уставте займенник себе в потрібній формі.

1. Брехун ... ворог і людям зло робить. (Г. Квітка-Основ'яненко). 2. Мені хочеться показати ... веселим і цікавим. (Ю.Яновський). 3. Тут кожен сам ... пан, живе за своїм законом. (Л. Костенко). 4. Він пам'ятав ... ще від часів потопу.

(Б. Олійник).

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 





Тема: "Присвійні, вказівні, означальні займенники. Відмінювання. " (6Б-07.05, 6Д-06.05)

Завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником (с. 219-222)
2. Виконати письмово вправи. 

Вправа 1.
Спишіть речення. Підкресліть присвійні займенники. Визначте відмінок присвійних займенників.  
1. Із чистоти родилась наша пісня, із чистоти родилось наше слово. (М. Рильський).  2. Моє серце в Україні і душа моя. (Б. Чепурно). 3. І душі наші — мов пісні. (В. Симоненко). 4. Твоє безсмертя в силі духу твого. Твоя тимчасовість у бездуховності твоїй. (О. Довгий). 5. У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т. Шевченко).

Вправа 2
Спишіть речення. Підкресліть вказівні займенники, з'ясуйте їхній рід, число, відмінок.
1. Той не зна самоти крізь безлюдних степів, з ким живе Леонтовича спів. (М. Рильський). 2. Ходи по тій землі, що Каменяр ходив, і пий із тих джерел, які його поїли. (Л. Забашта). 3. Нічого кращого немає, як тая мати молодая. (Т. Шевченко). 4. А день такий, що тільки жити й вірити. (Б. Олійник). 5. Хотіла б я піснею стати у цю хвилину ясну. (Леся Українка). 6. Чому близька мені задума ця? (В. Сосюра).

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 




Тема: "Питальні, відносні, заперечні займенники. Особливості відмінювання."(6Д-08.05)

Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником с. 223-224.
2. Виконати вправи 

Вправа 1
 Записати текст. Знайти і підкреслити займенники, визначити розряд.
Ясний та погожий ранок після будь-якої короткої весняної ночі. Зірочки зникли, наче пірнули в неабияку синю безодню  блакитного неба. Його край горить-палає таким рожевим вогнем. Ці червонуваті хвилі ясного світила миготять серед темряви, останнє зітхання якої віє понад степом. Положисті балки ще дрімають, а всі високі могили виблискують росою -  якоюсь срібною, казковою.

Вправа 2
Відновити поданий текст, замість питань поставивши займенники, що підходять за змістом.  Запишіть текст.

Весна, (хто?) ніхто не порушить (чиєї?) її краси… Зелена трава горить-палає  (яким?) якимсь яскравим зеленим огнем, (де?) на її довгих листочках грає й сяє, мов (яке?)  те самоцвітне каміння, чиста роса; то стрільне (кому?) вам у вічі тоненькою голочкою жовтого світу, то засиніє синьоцвітом, то посипле (чим?) чимсь зеленим…Куди (хто?) ви не повернетесь, (що?) усе горить-палає, (яка?) вся долина пишається, мов зверху райдугами вкрита!
Слова для довідок: ніхто, її, якимсь, на її, те, вам, чимсь,   ви, усе, вся.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 





Теми уроків з української мови 27.04-01.05

Тема: "Підготовка до контрольної роботи" (6Б-27.04)
     Завдання:
1. Повторити матеріал з теми Числівник (за підручником пар. 54-57, с.191-209)
2. Виконати вправу 481 за підручником (с.207-208)
3. Відредагуйте  записку хлопчика, яку він передав своєю сестричкою мамі.

Мама! Я сьогодні буду піздніше – десь в вісім годин. Уроки в мене закончаця в час двадцять. Потом занятя в кружках – десь до пяти годин. На начало шостого у мене здибанка з братом Віталика. він обіцяв пренести мині на обмєн шіснадцять нових вкладишів. Якраз після цього я вспіну попасти на автобус що відправляєця в сім двадцять. Пока!
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 





Тема:" Контрольна робота з теми :"Числівник" "( 6Б - 29.04, 6Д - 27.04)

Перейдіть за посиланням та виконайте контрольну роботу. 
Дякую всім за роботу!




Тема: "Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль" (6Б-30.04, 6Д-28.04)

Завдання:
1. Прочитайте та запам'ятайте теоретичний матеріал. (за підручником пар 58, с. 210-213)

Займенником називається самостійна частина мови, що вказує на предмети, ознаки чи кількість, але не називає їх.
Займенники співвідносяться з іменниками, прикметниками та числівниками і відповідають на питання Хто? що? який? чий? скільки?
Займенникам,що вказують на предмети, властиві морфологічні ознаки, подібні до іменників. Одні з них указують на істот (Я, ти, ми, ви, хтось, хто-небудь), інші – на неістот (Що, щось, абищо). Окремі з них можуть мати рід (Він, вона, воно) і число (Вони, ми). Усі займенники, що вказують на предмети, змінюються за відмінками (Його, кому-небудь, абичим).
Займенники, що вказують на ознаки предметів, поєднуються з іменниками і змінюються відповідно до форм іменників за родами, числами і відмінками (Мій зошит, мого зошита, мої зошити; моя книга, моєю книгою, у моїх книгах).
У реченні займенники, що вказують на предмети, можуть виступати підметом, іменною частиною складеного присудка, додатком, обставиною. 
Чому займенник має таку назву?
Так, справа в тому, що раніше в граматиці існувала тільки частина мови, яка називалася „ІМЕНА”. Вона об’єднувала іменники, прикметники і числівники. 
А займенник замінював так звані „імена”, тому його так і назвали ЗАЙМЕННИК, тобто „замість імені”.


2. Виконайте вправу. 
Поєднайте частинки прислів’їв , підкресліть  займенники .
Мудрим ніхто не народився, …
свого майстра.
Людей питай, …
зате плоди її солодкі.
Кожне діло любить …
а навчився.
Гірка наука, …
сама себе хвалить.
Гречана каша …
а свій розум май.

3. Запишіть приказки. Відновіть їх зміст, поставивши на місці крапок відповідні займенники !


… травичка на … корені росте. Щастя знає, … шукає. То лиш курка від …гребе. Син … , а розум в … … . Милується … …, як чорт писанкою. У … стільки правди, як у решеті води (Народна мудрість).
Довідка: всяка, своєму, хто , себе, мій , нього,  свій,  кого, сам собою, ній.

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 






Тема: "Розряди займенників за значенням" (6Д- 29.04) 

Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал з теми за підручником (пар. 59, с. 214-216)
2. Вивчити таблицю Розряди займенників.


3. Виконати вправу 497 за підручником (с.216-217)
4. Перейдіть за посиланням та виконайте вправу для закріплення цієї теми. 

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 




Теми уроків з української мови 21.04-24.04
 

Тема: "Використання числівників у текстах різних стилів мовлення" (6Б-22.04, 6Д-21.04)
Завдання:
Опрацювати теоретичний матеріал. Дати письмові відповіді на запитання:
1. Хто вперше назвав числівник особливою частиною мови?
2. Яку роль виконує числівник в текстах наукового стилю?
3.  Яку роль виконує числівник в текстах художнього стилю?
4. Яку роль виконує числівник в текстах офіційно-ділового стилю?
5. Назвіть функції числівника в мовленні? 

Числівники в мові

Числівник – чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків. За своїм походженням числівники тісно пов'язані з іменниками та прикметниками.
У середині XVIII століття Михайло Ломоносов вперше назвав числівники особливою частиною мови. За частотою вживання серед інших частин мови числівники посідають восьме місце. 
Базою для творення числівників є дуже давні за своїм походженням прості числівники першого десятка. Розглянемо історію виникнення назв деяких чисел. Числівник “п'ять” походить від іменника “п'ясть“ (рука).
Числівник у текстах наукового стилю. Основне призначення цього стилю – висвітлити результати досліджень про людину, явища природи, доведення теорій, роз'яснення явищ. Один із різновидів наукового стилю використовується у підручниках, лекціях. Вивчаючи географію, неможливо обійтися без використання числівників. Часто використовуються числівники у біології.
Наприклад, зразок тексту наукового стилю. 
 Незвичайний спортсмен
     Чемпіоном за вагою серед наземних тварин, поза сумнівом, є слон. Його вага може досягати семи - восьми  тонн. Але при цьому дорослий слон з'їдає за день близько ста кілограмів трави, свіжих паростків кущів або гілок дерев. Незважаючи на масивну статуру, слон дуже жвавий  і моторний, легко і невимушено рухається.
Числівники у текстах офіційно-ділового стилю.  Офіційно-діловий стиль регулює ділові відносини, обслуговує потреби людей у типових ситуаціях.
Наприклад, зразок тексту офіційно-ділового стилю. 
                                  Оголошення
   28 вересня 2010 року об 11.00 годині в актовому залі школи відбудеться відкриття виставки “Квіти твої, Україно”. Вхід вільний.
Числівники у текстах художнього стилю. Основні ознаки художнього стилю:образність;
художні засоби; емоційна лексика.
Наприклад, зразок тексту художнього стилю.
                                 Хризантема (легенда)
Батьківщина хризантем - Японія. Японці обожнюють цю квітку. Вони обрали її символом нації, прикрасили хризантемою державний герб, називають провісницею осені. Перший з найвищих орденів Японії – Орден хризантеми.
 Походження країни, за легендою, пов'язане саме з цією квіткою. Говорять, що в прадавні часи у Китаї правив жорстокий імператор, який дізнався, що на сусідньому острові росте рослина, із соку якої можна приготувати еліксир життя. Та зірвати ту квітку могла людина з чистим серцем та душею, то на острів послали триста юнаків та дівчат. Але ті не схотіли повернутися до тирана й заснували на острові нову державу -  Японію.
 Цінують цю рослину і в Китаї. Іменем квітки назвали дев'ятий місяць року, а на дев'ятий його день, китайці святкують свято хризантем. У тисяча шістсот сімдесят шостому році хризантема потрапила до Європи.У Європі її називають “золотою квіткою”
У мовленні числівники виконують дві функції:
Інформативну (повідомляють про кількість чогось);
Експресивну (надають образності, виразності). 

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com



Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!


Тема: "Тренувальні вправи" (6Б-23.04, 6Д-22.04)
Завдання: 
Перепишіть текст,замінюючи числа й скорочення повними словами, поставивши числівники 
в потрібному відмінку.
Земля разом з 8 іншими планетами рухається навколо Сонця. Відстань її до Сонця 
змінюється від 147,1 млн. кілометрів на початку січня до 152,1 млн. кілометрів на початку
липня. Період обертання Землі навколо нашого світила дорівнює 365,242 доби, а навколо своєї
осі — 23 годинам 56 хвилинам 5 секундам. Довжина земного екватора вимірюється 40 075 704
метрами. Уся поверхня Землі становить близько 510 млн. квадратних кілометрів, причому на
361,1 млн.квадратних кілометрів її, тобто на 71 відсотку, розіллявся Світовий океан. 

Коментар. Дробовi числiвники вiдповiдно до чинного українського правопису читають i записують так: 1/2 – одна друга; 3/4 – три четвертi; 2/5 – дві п’ятi, проте:  5/7 – п’ять сьомих; 8/10 – вісім десятих. Вiдмiнкова й числова форма знаменника залежить вiд значення чисельника. Знаменник дробових числiвникiв з чисельником два, три, чотири треба вживати у формi називного вiдмiнка множини (три дев’ятi), а  знаменник з чисельником п’ять i далi – у формi родового вiдмiнка множини (сiм дев’ятих).

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!


Тема: "Підготовка до контрольної роботи" (6Д-24.04)

Завдання:
1. Повторити матеріал з теми Числівник (за підручником пар. 54-57, с.191-209)
2. Виконати вправу 481 за підручником (с.207-208)
3. Відредагуйте  записку хлопчика, яку він передав своєю сестричкою мамі.

Мама! Я сьогодні буду піздніше – десь в вісім годин. Уроки в мене закончаця в час двадцять. Потом занятя в кружках – десь до пяти годин. На начало шостого у мене здибанка з братом Віталика. він обіцяв пренести мині на обмєн шіснадцять нових вкладишів. Якраз після цього я вспіну попасти на автобус що відправляєця в сім двадцять. Пока!

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему! 



Теми уроків з української мови 13.04-17.04

Тема:" Відмінювання кількісних числівників" (6Б-13.04, 6Д-13.04)
Завдання:
1. Опрацюйте теоретичний матеріал "Відмінювання і правопис кількісних числівників"(за підручником пар.56 с.199-204)

2. Тренувальні вправи. 
1)   Спишіть, визначте рід та відмінок числівників один, два, три, чотири.
Одним пальцем голки не вдержиш. Мати однією рукою б’є, а другою гладить. Один гусак поля не витопче. (Нар. творч.) Посадила стара мати три ясени в полі. Ой, три шляхи широкії докупи зійшлися. Три явори посадила сестра при долині. (Т. Шевченко) Доглядали мене змалку аж чотири няньки. Це були мої брати — Лаврін, Сергій, Василько й Іван. (О. Довженко) Та було у матері чотири сини. Говорили-сміялися дві топольки гінкі. (Б. Олійник)
2)   Провідміняйте подані словосполучення.
Один стілець, дві книжки, три місяці, чотири фільма.
3)   Спишіть, ставлячи подані в дужках числівники в потрібну форму. Визначте відмінки числівників. Відгадайте загадки.
Хто вранці ходить на (чотири) ногах, вдень на (дві), а ввечері на (три)? (Три) зубами сіно їсть.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!




Тема:" Відмінювання порядкових числівників" (6Б-15.04, 6Д-14.04)
Завдання:
1. Склади анкету"Числівник(письмово)
Частина мови
Означає:
Питання
Розряди: 
Граматичні ознаки:
За будовою
Синтаксична роль
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!
2. Опрацюй теоретичний матеріал з теми " Відмінювання порядкових числівників" або опрацюй за підручником пар. 57 с. 204-207.
Відмінювання порядкових числівників (простих)

Відм.
Чоловічий рід
Жіночий рід
Середній рід
Множина
(для всіх родів)
Н.
шостий
шоста
шосте
шості
Р.
шостого
шостої
шостого
шостих
Д.
шостому
шостій
шостому
шостим
З.
як Н.або Р.
шосту
шосте
як Н.або Р.
Ор.
шостим
шостою
шостим
шостими
М.
(на) шостому
шостім
(на) шостій
(на) шостому
шостім
(на) шостих

Відмінювання порядкових числівників (складених)
Н.
триста вісімдесят другий рік
Р.
триста вісімдесят другого року
Д.
триста вісімдесят другому року
З.
як Н. або Р.
Ор.
триста вісімдесят другим роком
М.
(на) триста вісімдесят другому році

У складених порядкових числівниках відмінюється тільки останнє слово.
Порядкові числівники, як і прикметники, узгоджуються у роді, числі і відмінку з іменником, від якого вони залежать.

3. Запиши  речення, поставивши числівники в дужках в потрібній формі.
Двоє (третій) не чекають. (Десятий) дорогою обходити. Одна нога тут, а (другий) там. Обливатися (сьомий) потом. Грати (перший) скрипку.
4. Провідміняйте словосполучення. Складіть зі словосполученнями два речення.
9 березня, 28 листопада, 17 жовтня.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!



Тема: " Узгодження числівників з іменниками" (6Б-16.04, 6Д-15.04)
1. Опрацюйте теоретичний матеріал з теми. Перегляньте відео.

    В українській мові при числівниках два, три, чотири в називному відмінку іменники чоловічого роду вживаються у формі називного відмінка множини (три олівці, чотири уроки), а іменники жіночого і середнього роду — у формі родового відмінка однини (дві газети, три слова). Числівники від п’яти і далі в називному відмінку вимагають від іменників родового відмінка множини (п’ять гривень, сто островів, тисяча пригод).
Зі збірними числівниками поєднуються:
1)      іменники чоловічого роду, що означають назви істот: двоє товаришів, семеро учнів, троє киян;
2)      іменники середнього роду: двоє відер, четверо вікон, семеро козенят;
3)      іменники, що вживаються тільки у множині: двоє саней, четверо окулярів.
Збірні числівники в називному відмінку вимагають від іменників родового відмінка множини.
    Для отримання детальної інформації перейдіть за посиланням. 

2. Виконайте вправи. 
1) "Народознавець"
Спишіть прислів’я і приказки, розкриваючи дужки.
1. Краще з розумним два (раз) згубити, як із дурним один раз знайти. 2. Наговорив три (мішок) гречаної вовни, і ті неповні. 3. Жито два (тиждень) зеленіє, два (тиждень) колоситься, два (тиждень) відцвітає, два (тиждень) наливається. 4. Велика господиня: три (город) — одна диня. 5. Два (півень) і дві (господиня) не згодяться ні завтра, ні нині. 6. Два (ведмідь) в одному барлозі не вживуться (Нар. творчість).
2) "Перекладач" 
Перекладіть словосполучення українською мовою і запишіть.
Три дня, две тетради, четыре тома, двадцать два килограмма, двадцать четыре стола, сорок два метра, четыре переулка, семь домов, семнадцать раз, пятьдесят два центнера, три урока, восемьдесят два градуса, три сестры, четыре яблока, два учебника, пять дневников.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!



Тема:"Тренувальні вправи"  (6Б-17.04, 6Д-17.04)
Завдання:
1. Спишіть,  розкриваючи дужки. Доберіть до тексту заголовок.
Колись в українців було звичаєве правило, що зобов’язувало кожного знати свій родовід до сьомого коліна. Перше коліно — я; друге — батько й мати; в третьому — два (дідусь) й дві (бабуся); в четвертому чотири (прадід) й чотири (прабабця); у п’ятому — вісім (прапрадід) і вісім (прапрабабуся); у шостому — шістнадцять (пращур) і шістнадцять (пращурка); у сьомому коліні ми нараховуємо тридцять два (пращур) і стільки ж (пращурка). Отже, на дереві твого роду тридцять дві (гілка) материнських і тридцять дві — батьківських. Разом — шістдесят чотири (М. Ткач).
2. Виконайте тестові завдання (письмово, цифра і буква) 
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ "ЧИСЛІВНИК"
1.     Числівник є в реченні
А Тричі крига замерзала, тричі розтавала.
Б Козацький полк ділився на сотні.
В На репетицію прийшло п’ятеро хлопців.
Г Раптово вдарив двадцятиградусний мороз.
2.     Числівник є в реченні
А Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить.
Б Майнули в повітрі десятки крил – і голубина зграя знялась у блакить.
В Дуб уже ріс кількадесят років.
Г Стокілометрову відстань подолали дуже швидко.
3.     Числівниками  є  всі слова  рядка
А три,  третій, третина,  троє
Б десять, десяток, десятеро, десята
В два,  двійко,  двоє, обидва
Г семеро,  сімка,  сьомий,  сім
Д четверо,  чотири,  чверть,  четверті
4.     Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:
А триста, п’ятсот, шістсот, вісімсот
Б п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
В двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
Г чотириста, дев’яносто, вісімдесят, сімсот
Д п’ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят
5.     Норму відмінювання числівників ПОРУШЕНО в рядку
         А трьохсот, трьомстам, на трьохстах
         Б п’ятисот, п’ятистам, п’ятистами
         В семисот, сімомастами, на семистах
         Г дев’ятисот, дев’ятистам, дев’ятьмастами
         Д двохсот, двомастами, на двохстах
6.     Форму орудного відмінка числівника в рядку записано ПРАВИЛЬНО
А п’ятьмастами шістдесятьма сьома
Б п’ятистами шестидесятьма сімома
В п’ятистами шестдесятьма семи
Г п’ятистами шістдесяти сімома
Д п’ятистами шестидесяти сьома
7.     Усі відмінкові форми числівників є ПРАВИЛЬНИМИ
         А сто вісімдесят сьомого, двомастами п'ятидесяти двома
         Б шістдесяти семи, чотирма, шестиста, дванадцятий
         В трьомастами дев'яноста шістьма, сімох, одна третя
         Г сімдесятьма двома, дві тисячі другий, дев'яноста шостого
8.     ПОМИЛКУ в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку
А шість, шести, шістьом, шістьома
Б п' ятнадцять, п' ятнадцяти, п' ятнадцятьом, п' ятнадцятьма
В вісім тисяч, восьми тисяч, вісьмом тисячам, вісьмома тисячами
Г сімсот, семисот, семистам, сімомастами
Д шістдесят, шестидесяти, шістдесятьом, шістдесятьма
9.     ПРАВИЛЬНУ відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку
А Р.в. ста вісімдесяти семи
Б Д.в. сто вісімдесяти семи
В З.в. ста вісімдесят сім
Г О.в. ста вісімдесятьма сіма
Д М.в. (у) сто вісімдесяти семи
10.   ПРАВИЛЬНУ відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім наведено в рядку
А Р. в. шестиста дев’яноста восьми
Б Д. в. шестисот дев’яноста вісьмом
В Зн. в. шістсот дев’яноста вісім
Г Ор. в. шестистами дев’яноста вісьмома
Д М. в. (на) шестистах дев’яноста вісьмох
11.   ПРАВИЛЬНУ відмінкову форму числівника сімсот дев’яносто вісім наведено в рядку
А Р. в. семи сотень дев’яноста восьми
Б Д. в. сімсот дев’яноста вісьмом
В Зн. в. семисот дев’яноста вісім
Г Ор. в. сьомастами дев’яноста вісьма
Д М. в. (на) семисот дев’яноста вісьмох
12.  У реченні «Зміни до Конституції ухвалюються голосами … народних депутатів» замість пропуску має бути слово
А триста
Б трьохста
В трьохсот
Г трьохстох
Д трьомастами


Теми уроків з української мови 06.04-10.04

Тема "Числівники кількісні і порядкові"(6Б-06.04, 6Д-07.04)
Завдання:
1. Актуалізація опорних знань
Дайте письмові відповіді на запитання:
-Яка частина мови називається числівником? (наведіть приклади)
-На які питання відповідає числівник?
-Що означає числівник?
-Яким членом речення може виступати числівник?
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

2. Опрацюйте теоретичний матеріал "Поділ числівників на групи"(за підручником пар.55 с.194-198)

3. Виконайте письмово вправи 456, 458 (с.194-195)
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

4. Заповніть таблицю письмово.

Власне кількісні
Дробові
Збірні
Неозначено-кількісні

















Сім, десять, дев’ятеро, кільканадцять, сто цілих три десятих, п’ятеро, п’ять сьомих, чимало, багато, стонадцять, три сьомих, семеро, двадцять, п’ятнадцятеро, три четвертих.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!




Тема: "Числівники прості, складні і складені"(6Б - 08.04,6Д - 08.04)
Завдання:
1. Опрацюйте схему поділу числівників за будовою.  (за підручником пар.55 с.194-198)

2. Виконайте за підручником вправу 459 с. 196
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

3. Вправа "Пошук" З'ясуйте групу числівників за будовою: А- прості, Б- складні, В- складені.
16. 23. 31. 100. 70. 82. 224. 712. 1000. 2547
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

4. Запишіть числа словами, визначте групу за будовою.
1,12,18, 37,67,38, 2001, 3456, 1 000 000, 2/5
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!



Тема: "Тренувальні вправи з теми числівник" (6Б-09.04, 6Д-10.04)
Завдання:

1. Повторити вивчений матеріал про числівник за допомогою підручника (пар. 54-55  с.192-198)
2. Вправа "Детектив". Допоможи детективу розгадати ребус. 
Ребус 1 

Ребус 2

Ребус 3

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

Підказки:
Матеріали ребусів взяті з сайту:https://learning.ua/
3. Виконати тест обов'язково.
Самостійна робота з теми: Числівник

Результат тесту надійде на електронну пошту автоматично.


Теми уроків з української мови 30.03-03.04

Тема: "Морфологічний розбір прикметника" (6Б-30.03, 6Д- 30.03)

Теоретичний матеріал. Схема морфологічного розбору прикметника.

1. Частина мови.
2. Початкова форма (прикметник у називному відмінку однини чоловічого роду).
3. Група за значенням (якісний, відносний, присвійний).
4. Якщо якісний, то ступінь порівняння (вищий (проста чи складена форма); найвищий (проста, складна, складена форма)).
5. Група за відмінюванням (тверда, м’яка).
6. Число.
7. Рід (в однині).
8. Відмінок.
9. Синтаксична роль.
Зразок
…У світі той наймудріший, хто найдужче любить життя. (В.Симоненко)
Наймудріший – прикметник, поч.ф. наймудріший, якісний, проста форма найвищого ступеня порівняння, тверда група, однина, чол.рід, називний відм., присудок.


Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал. 
2. Виконати завдання:
- Записати речення, підкреслити прикметники, виписати їх та розібрати за схемою. 
Пісня - це найкраща зброя, що гартує бойовий дух, і найкраща забавка,
що звеселяє думку. Легкий вітерець лоскоче лице.
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!



Тема: "Підготовка до контрольної роботи з теми: Прикметник" (6Б-01.04, 6Д- 31.03)

Завдання:
1. Повторити теоретичний матеріал з теми Прикметник (за підручником пар.44-53, с.146-188)
2. Дати відповіді на запитання "так" "ні"
1. Прикметник – це службова частина мови? 
2. Прикметник означає дію або стан предмета? 
3. Прикметник відповідає на питання який? чий?  
4. Прикметник належить до певного роду: чоловічого, жіночого, середнього. 
5. Прикметники поділяються на 3 групи - тверду, м'яку і мішану 
4. Прикметник у реченні виступає додатком? 
6. Прикметник має три розряди? 
7. Прикметник вживається тільки в повній формі?
8. Ступені порівняння прикметника в українській мові мають дві форми? 
9. Прикметник не відмінюється за відмінками? 
10. Прикметник змінюється за родами і числами? 
11. Прикметник має форму кличного відмінка? 
12. Прикметник вказує на ознаку предмета? 
Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!


Тема: "Тренувальні вправи з теми прикметник" (6Б-02.04, 6Д- 01.04)

Завдання:
Виконати вправу “Пошук”. Розподіліть прикметники за розрядами. Якщо ви правильно виконаєте завдання, з перших букв записаних слів складеться початок прислів'я: «… не наносить». Поясніть як ви розумієте прислів'я?
Березовий, мамин, охайний, дружній, дерев'яний, Елеонорин, низький, дідусів, житній, олов'яний, апетитний, людський, алюмінієвий, Улянин.
Рекомендація: для того, щоб утворити прислів'я необхідно поставити назви розрядів таким чином, як показано нижче ;)
Якісні                  відносні              присвійні 

Виконане завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

Тема: "Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль" (6Б-03.04, 6Д- 03.04)

Завдання:
1. Опрацювати схему "Числівник". Прочитати параграф 54 у підручнику (с.192-194).


2. Прочитати мовну казку та дати відповідь на запитання: Яку роль виконує числівник в українській мові?


Мовна казка про частини мови
Зібралися якось зранку частини мови за столом. Сіли вони снідати, а Числівника забули розбудити. Всі поспішали, бо запізнювались до школи на уроки. І раптом із спальні з’явися заспаний Числівник:
- Чому ви мене не розбудили. Я теж поспішаю до школи на урок.
    - Подумаєш, він поспішає, - скептично засміявся Іменник . – Без тебе діти на уроці прекрасно обійдуться.
  -  Я теж так думаю, - підтримав його Прикметник.
  -  Для чого ти учням? – засміялося Дієслово?
  -  Як для чого? – обурився Числівник.
  -  Коли не буде мене, то діти не знатимуть о котрій годині йти до школи. Вони не знатимуть, який сьогодні день тижня, який день місяця, який рік. І, найголовніше, вони не знатимуть, скільки грошей треба просити в матері, щоб купити собі морозиво чи шоколадку. Ось так, - промовив Числівник.
      І всі частини мови похнюплено замовкли. А Іменник крадькома глипнув на свій годинник, чи бува не зникли з циферблата цифри.

  -  Слава Богу, всі цифри на місці, -  полегшено вимовив Іменник. І всі частини мови схопили свої портфелі і помчали до школи, щоб розказати учням, яке почесне місце у царстві Граматика займає їхній брат Числівник.

3. Доповни фразеологізми та розгадай кросворд. 

1. …дзвін, та не знати, де він.
2. Тримай … за зубами.
3. Наскочила … коса на камінь.
4. Світ не без добрих …
5. Не виносити … з хати
6. Ніде … правди діти.
7. Одна … тут, а друга там.
8. Теревені …
9. Не лізь поперед батька в …


4. Виконати вправу 451 за підручником с.193.

Виконанні завдання надсилайте на електронну пошту  borysovanataliav@gmail.com
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас, тему!

Теми уроків з української мови 16.03-20.03

Тема 1. РМ. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною (на вибір) (16.03 - 6-Б; 17.03- 6-Д.) 

Завдання: 
1. Перейти за посиланням і пригадати теоретичний матеріал, як писати твір-опис. 
2. Ознайомитись із прикладами творів-описів (приклади нижче на сторінці)
3. Написати в форматі WordDocument твір-опис у художньому стилі за  картинами Миколи Пимоненка або Сергія Васильківського (на вибір) та надіслати на електронну пошту   borysovanataliav@gmail.com
Термін виконання роботи - до 22.03 
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас.

Сергій Васильківський "Ранок"

Микола Пимоненко "Брід"

Зразки творів-описів природи. 

Приклад 1

Барви осіннього лісу

Початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозорим, а все навкруги виграє яскравими кольорами.Невеличкий ліс теж золотиться, багряніє, палає і з кожним ранком заливається все блискучішим вогнем. А після дощику з кущів вилазять гриби… кумедні, товсті. На старих пеньках туляться один до одного тонконогі опеньки. Розсипалися по галявинах червоноголові підосичники, зеленуваті й рожеві сироїжки, запашні рижики. Особливо поважними здаються серед них товсті гриби під червоною шапкою з білими крапочками – мухомори. Намистинками розсипалися по кущах різнокольорові ягідки. Барви лісу доповнює і волохатий зеленувато-сірий мох на деревах. Пахне грибами, чебрецем, дощем і ще чимось дивним, приємним.
Пишається проти сонця ліс, пломеніють осінні вогневі барви. А разом з лісом пишається й осінь тим, що створила таку красу.
Приклад 2
Ліс узимку
Ви були в лісі, коли там панує зима? Не кожного року о такій порі ліс буває таким красивим, нині він незвичайний — чарівливий. Заходиш у це царство неземної краси й опиняєшся в полоні дивовижних вражень, коли навіть слова сказати не можеш голосно, аби не сполохати якогось дива. Он дерева набрали на своє гілля стільки пухнастого снігу, що здається не витримають дрібненькі галузки, і зрине вниз білий водоспад. Усі дерева, кущі стоять припорошені сніжинками, ніби готуючись до якогось балу. Хочеться розмовляти пошепки. Та снігурі зовсім на це не зважають, їм приємно перелітати з гілки на гілку й струшувати сніг. Білочки теж вискакують на прогулянку, щоб розвеселити себе й довколишніх птахів, які відразу злітають, якщо десь осиплеться сніг. І ліс наповнюється поодинокими звуками, такими ніжними й неповторними, ніби сама природа щось шепоче. Десь пташка обізветься, десь прошелестить сніг, сиплючись до підніжжя дерев. Так приємно стояти й слухати ліс.



Тема 2. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною.(18.03 - 6-Б, 6-Д)

Завдання: 
1. Перейти за посиланням і пригадати теоретичний матеріал, як писати твір-опис. 
2. Написати в форматі WordDocument твір-опис у художньому стилі на основі особистих вражень та надіслати на електронну пошту borysovanataliav@gmail.com

Термін виконання роботи - до 22.03 
Обов'язково зазначити  - Прізвище та ім'я, клас.


Тема 3. Написання та відмінювання прізвищ прикметникової форми (19.03 - 6-Б, 20.03 - 6-Д)

1. Опрацювати теоретичний в підручнику пар. 53 (с.184-186)



2. Перейти за посиланням та ознайомитись з додатковою інформацією про написання прізвищ.
3. Виконати вправи 444, 445, 442 - письмово в робочому зошиті. 
4. Виконати тренувальні вправи письмово в робочому зошиті.


Написання й відмінювання прізвищ
Тренувальні вправи. Виконати в робочому зошиті.
1) Запишіть прізвища, поясніть їх написання.

Соловйов, Бестужев, Чехов, Лермонтов, Єршов, Алексєєв, Васильєв,

Бєлов, Лєсков, Огарьов, Йолкін, Пугачов, Щипачов, Федоров, Ніколаєв,

Філіпов, Воїнов, Захар’їн, Чичиков.

2) Провідміняйте імена та прізвища. Поясніть їх правопис.

Тарас Шевченко, Олександр Довженко, Ліна Костенко

3) Закінчіть речення, дібравши потрібне прізвище. Як утворено ці прізвища?

Автором славетної «Наталки Полтавки» є Іван Петрович … . Повість

«У неділю рано зілля копала» написала Ольга … . Майстрами пейзажів в

українській літературі справедливо вважаються Іван Семенович … та

Михайло Михайлович … .

Довідка: Котляревський, Кобилянська, Нечуй-Левицький, Коцюбинський.

   4) Із поданих прізвищ запишіть ті, які мають прикметникову форму. За      

          допомогою яких суфіксів їх утворено? (виділіть їх в зошиті)

Бондаренко, Бондарчук, Бондаревський, Бондар, Бондарєв, Бондарський,  

Бондаришин. Кравецький, Кравеценко, Кравеценків, Кравечук, Кравечевський,

Кравечишин, Кравець, Кравельченко, Кравелюк, Кравелецький.

Немає коментарів:

Дописати коментар